Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012

3 Δεκεμβριου : Παγκοσμια ημερα ατομων με ειδικες αναγκες.


Σήμερα που είναι η ημέρα των ατόμων με ειδικές ανάγκες ας πουμε ενα μπραβο σε ολους αυτους τους ηρωες γονεις που μεγαλωνουν ενα τετοιο παιδι με πολλη αγαπη και φροντιδα.Σε μια κοινωνια αναλγητη που οχι μονο δεν εχει προβλεψει για την εξυπηρετηση αυτων των παιδιων,αλλα πεισματικα και κοντρα σε καθε λογικη και ανθρωπινο νομο καθημερινα τους βαζει ολοενα και υψηλοτερα εμποδια για να υπερνικησουν.

Ας πουμε ενα μπραβο για το κουραγιο που αντλουν απο ενα και μονο χαμογελο του παιδιου τους.

Ας πουμε ενα μπραβο ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ τα χαρισματικα παιδια που καθε μερα δινουν και κερδιζουν εναν ανισο αγωνα και που ονειρευονται ενα μελλον οπως ολα τα υπολοιπα παιδια.

ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΝΟΝΙΚΑ,ΜΕ ΣΑΡΚΑ ΚΑΙ ΟΣΤΑ,ΜΕ ΨΥΧΟΥΛΑ,ΜΕ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ,ΜΕ ΑΝΑΓΚΕΣ.

Καπου μειονεκτουν,αλλα σε πολλα αλλα πλεονεκτουν.Δεν ειναι ενα λαθος της φυσης.Ειναι ενα θαυμα της φυσης,απλα πρεπει να ξερεις απο που να το κοιταξεις για να αντιληφθεις το μεγαλειο του.

Ο καθενας απο εμας θα μπορουσε να φερει στον κοσμο ενα παιδι με ειδικες αναγκες.Το οτι δεν το φεραμε ειναι συμπτωματικο.Το οτι δεν το φεραμε δεν σημαινει οτι δεν πρεπει να τα αγκαλιασουμε,να τα υποστηριξουμε,να τα αγαπησουμε,οπως θα καναμε με καθε παιδι.

Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2012

ΠΑΙΔΙ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ : Ειναι εθισμενα τα παιδια μας ? Ψαχνουμε για 5 συμπτωματα...



Παιδιά και ίντερνετ: Πότε να ανησυχήσετε
Νέα δεδομένα για τον εθισμό των ανηλίκων στο Διαδίκτυο θέτει έρευνα του ευρωπαϊκού Κέντρου EU Kids Online, η οποία χαρτογραφεί το προφίλ των ανήλικων χρηστών, αποδαιμονοποιώντας για πρώτη φορά τον χρόνο που περνούν «σερφάροντας» μπροστά στις οθόνες.
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Κέντρου, η οποία βασίζεται σε μια πανευρωπαϊκή μελέτη με ερωτηματολόγια 19.834 παιδιών 11-16 ετών από 25 χώρες, τα σημάδια παθολογικού εθισμού προκύπτουν εάν ένας ανήλικος συγκεντρώνει πέντε συγκεκριμένους παράγοντες:
1. Μπορεί να μείνει νηστικός ή άυπνος εξαιτίας του Ιντερνετ.
2. Ενοχλείται, όταν δεν μπορεί να μπει στο Ιντερνετ.
3. Εχει πιάσει τον εαυτό του να «σερφάρει» ακόμα κι όταν δεν έχει και όρεξη να το κάνει.
4. Εχει περάσει λιγότερο χρόνο απ' ό,τι θα έπρεπε με την οικογένεια και τους φίλους του ή έχει διαβάσει λιγότερο απ΄ όσο χρειάζεται για το σχολείο εξαιτίας του χρόνου που περνά στο Ιντερνετ.
5. Εχει προσπαθήσει ανεπιτυχώς να περνά λιγότερο χρόνο στο Ιντερνετ.

Και κυρίως : Να ανησυχούμε ΠΑΝΤΑ για τα παιδιά μας.Να φοβόμαστε την πλατιά πεδιάδα του Ιντερνετ . Που είναι γεμάτη με "λύκους" . Μεταμφιεσμένους σε πρόβατα .

Ξέρετε,η Παιδιατρική αλλάζει.Δεν θα μπορούσε εξάλλου να μείνει ίδια,απο την στιγμη που αλλαζουν ΟΛΑ στην ζωη των παιδιων μας. Ειμαστε υποχρεωμενοι κι εμεις με την σειρα μας να ανοιξουμε τον οριζοντα μας και να αρχισουμε περαν απο τις αμυγδαλιτιδες και τις ιωσεις να βλεπουμε και αλλα πραγματα.

Κυριακή 8 Ιουλίου 2012

ΑΓΑΠΩ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΜΒΟΛΙΑΖΩ...

Παιδικα εμβολια , αποριες , ενστασεις , μυθοι και πραγματικοτητα.




Τα τελευταια 2 χρονια εχω βρεθει αντιμετωπος με ενα debate που ομολογω πως δεν περιμενα να αντιμετωπισω.Την αμφισβητηση πολλων γονεων για τον ρολο των εμβολιων και των εμβολιαστικων σχηματων που ομολογουμενως ειναι "πυκνα" τα πρωτα 2 χρονια της ζωης του παιδιου.

Ολο αυτο με εχει προβληματισει απο την στιγμη που ο ρολος των εμβολιων ειναι ΑΔΙΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΟΣ , η τελεση τους απολυτα επιτακτικη.Σημαινει οτι εμεις οι παιδιατροι δεν εχουμε καταστησει σαφες στους γονεις την εκταση του οφελους που αποκομιζει ενα παιδι απο τα εμβολια του.

"Τι τα θελουμε γιατρε ολα αυτα? Το παιδι ειναι μια χαρα και εμεις καθε μηνα το τσιμπαμε το καημενο και του βαζουμε διαφορα με την συριγγα. Ας αρρωστησει οπως ολα τα παιδακια και να κανει την δικη του φυσικη ανοσια..." . Αυτα ειναι ολιγα απο αυτα που ακουμε. Η κατασταση περιπλεκεται οταν οι σημερινοι "υποψιασμενοι" γονεις οι οποιοι πλεον χρησιμοποιουν το διαδικτυο (το οποιο ειναι αριστο εργαλειο,αρκει να ξερεις ποια site να εμπιστευτεις) σου κανουν ΟΛΟΚΛΗΡΕΣ αναλυσεις για τις παρενεργειες των εμβολιων , πολλες φορες σε "στριμωχνουν" ("ακουσα για 2 θανατους στην Γερμανια απο το ταδε εμβολιο..."). Ο κλασσικος ο Ελληνας βεβαια,δεν παραλειπει να αντιμετωπισει με καχυποψια τον παιδιατρο υποστηριζοντας ενιοτε οτι ολα αυτα με τα εμβολια ειναι παιχνιδια των εταιρειων , και αμα δεν υπηρχαν τα εμβολια πως θα πηγαιναμε καθε μηνα στον παιδιατρο και αλλα τετοια αρκουντως χαριτωμενα.Αυτα βεβαια,γινονται ΜΟΝΟ στην Ελλαδα.

Ο Ελληνας επισης εχει το χαρακτηριστικο οταν του μιλας για νοσηματα και επιπλοκες να τα θεωρει και ολιγον επιστημονικη φαντασια.Ετσι,μας ειναι ευκολο να γκρινιαξουμε με αλλο ενα εμβολιο πολιομυελιτιδας,αν ομως ειχαμε στο οικογενειακο μας περιβαλλον καποιο ατομο μεγαλυτερης ηλικιας ΠΑΡΑΛΥΤΟ απο πολιομυελιτιδα που περασε κατα την παιδικη του ηλικια (παμπολλα αυτα τα ατομα στην Ελλαδα),θα τρεχαμε να πιασουμε σειρα για να εμβολιασουμε τα παιδια μας...ετσι δεν ειναι? ' Η ενα παιδι που ειχε καταληξει απο μηνιγγιτιδα , ή εναν εφηβο που ειχε στειρωθει μετα απο παρωτιτιδα , ή ενα κοριτσακι που κατεληξε εν μεσω σπασμων μετα απο μολυνση απο το κλωστηριδιο του τετανου... Ελα μωρε γιατρε,τραβηγμενα ολα αυτα,τα λες για να μας τρομοκρατησεις.Παιδια συγγνωμη,επιτρεψτε μας,εμας που τα εχουμε δει ΟΛΑ ΑΥΤΑ (και που μας στοιχειωνουν και δεν θα τα ξεχασουμε ποτε...) να θελησουμε να προστατεψουμε τον παιδικο πληθυσμο απο βαρυτατα νοσηματα με αδιανοητες επιπλοκες.

Καποιοι (ειναι δημοκρατες) λενε : "Ωραια,οποιος θελει ας εμβολιασει το παιδι του.Να σεβαστουμε και την αντιθετη αποψη".Λαθος.ΟΛΟΙ μας ειμαστε υπολογοι απεναντι στα παιδια μας.Και δεν εχουμε το δικαιωμα να ρισκαρουμε την υγεια τους και να υποθηκευσουμε το μελλον τους.Τι να το κανω να απολογουμαι και να μετανιωνω κατοπιν εορτης? Για το παιδι θα ειναι αργα.



Πρεπει να πουμε οτι η Ελληνικη Παιδιατρικη Εταιρεια εχει θεσπισει επισημως το εθνικο προγραμμα ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΥ εμβολιασμου και το χρονοδιαγραμμα του εμβολιασμου των παιδιων μας.Απο πλευρας παιδιατρων το προγραμμα αυτο πρεπει να τηρειται ευβλαβικα χωρις αυτοσχεδιασμους.Απο πλευρας γονεων,πρεπει επισης να ειμαστε τυπικοι,να μην ειμαστε αναβλητικοι  με τα εμβολια του παιδιου μας. Πολυ λιγες ειναι οι περιπτωσεις στις οποιες ενα παιδι αντενδεικνυται να εμβολιαστει (πχ.οξυ εμπυρετο νοσημα).Ενα συναχακι δεν ειναι λογος αναβολης του εμβολιου.Στα εσχατα ο παιδιατρος , οποιος εξ'ορισμου εχει την πληρη ευθυνη,ειναι αυτος που θα το αποφασισει.Το προγραμμα εμβολιασμων ειναι εξαιρετικα φορτωμενο τα πρωτα 2 χρονια της ζωης του παιδιου μας.Ας μην βαζουμε και εμεις απο την πλευρα μας επιπλεον εμποδια σε αυτην την σημαντικη διαδικασια.

Ειναι ασφαλη τα εμβολια?   Κατηγορηματικα ναι.Τα εμβολια που χρησιμοποιουμε στην Ελλαδα ειναι τα ΙΔΙΑ που ο Αμερικανος,ο Αγγλος, ο Γερμανος κανουν στο δικο τους παιδι.Ειναι σκευασματα με φοβερη τεχνογνωσια,με μελετες απο πισω τους,απολυτα δοκιμασμενα και ασφαλη.Οι σοβαρες παρενεργειες τους  (δεν μιλουμε για λιγα δεκατα ή εναν τοπικο ερεθισμο στο σημειο της ενεσης) παρατηρουνται σε ποσοστα 1 στις 10.000 ή ακομη παραπανω.Φοβερα μικροτερα ποσοστα απο τα αντιστοιχα των επιπλοκων απο τις νοσους που μας προστατευουνε.

ΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΣΚΕΨΗ:


  1. Στο εξωτερικο δεν υπαρχει κανενα ντιμπειτ περι εμβολιων.Το συνολο της κοινωνιας εχει απολυτη επιγνωση του καθοριστικου ρολου των εμβολιων στην θωρακιση του παιδικου οργανισμου απο μια σειρα βαρεων παθησεων.
  2. Για να γινει κανεις δεκτος σε ενα ξενο πανεπιστημιο ή σε μια εταιρεια,με τον ιδιο τροπο που σου ζητουν το βιογραφικο σου,θα σου ζητησουν ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΑΤΟ προγραμμα εμβολιασμων.Εαν δεν ειναι πληρες,απλα δεν γινεσαι δεκτος.
  3. Τα εμβολια παρεχονται απο το ελληνικο κρατος ΔΩΡΕΑΝ! Πειτε μου...τι στην ευχη παρεχεται απλοχερα και δωρεαν απο ΑΥΤΟ το κρατος???! Αρα μαλλον ειναι πολυ απαραιτητα...

Παρασκευή 25 Μαΐου 2012

Παιδι και καλοκαιρι : κινδυνοι του καλοκαιριου που αφορουν τα παιδια μας ( τσουχτρες, ηλιαση,εγκαυματα ,πνιγμος και αλλα)

Το καλοκαιρι θα μπορουσε να ειναι η καλυτερη εποχη για τα παιδια μας,υπο την εννοια οτι ολες οι λοιμωξεις ειναι σε υφεση.Παρα ταυτα,το παιδιατρικο σκηνικο το καλοκαιρι αλλαζει αρδην,με αλλεργιες,εγκαυματα,ατυχηματα στην θαλασσα σε πρωτη ζητηση.
Τα δηγματα των εντομων και των  θαλασσιων ζωων:  Ειναι το μειζον θεμα.Μελισσες,σφηκες, τσουχτρες,σαρανταποδαρουσες,κουνουπια και στην πατριδα μας δυστυχως φιδια και σκορπιοι. Ολα αυτα αρκουντως επικινδυνα για αναφυλακτικες αλλα και για συστηματικες αντιδρασεις,καθως τα περισσοτερα απο αυτα απελευθερωνουν στην κυκλοφορια του παιδιου μας τοξινες (δηλητηρια).
Τα κουνουπια θεωρειται οτι ειναι το λιγοτερο επικινδυνο απο αυτα τα ειδη.Και αυτο αλλαξε οταν ο ιος του Δυτικου Νειλου μπηκε στην ζωη μας,ενας εξαιρετικα επικινδυνος ιος που προκαλει εικονα εγκεφαλιτιδας με βασικο συμπτωμα ενα παιδι σε ληθαργο.Περα απο την κλασσικη γνωση οτι τα κουνουπια με τα γευματα αιματος που παιρνουν απο τον καθε ανθρωπο και με  τα διαδοχικα ατομα που επισκεπτονται,μπορουν να μεταφερουν και μια σειρα απο λοιμωδη νοσηματα.Αρα το παιδι μας παντοτε πρεπει να ειναι θωρακισμενο με παιδικη αντικουνουπικη λοσιον.
Πολλες φορες βλεπουμε στις παραλιες χαριτωμενες εικονες με τους γονεις οπλισμενους με στικ αμμωνιας να πασαλειφουν τα παιδια ή να βαζουν τα παιδακια να «κατουρανε» το τσιμπημενο χερι τους (μην μου πειτε οτι δεν το εχετε δει!).Με την εννοια οτι και τα ουρα διασπωνται σε αμμωνια.Συμφωνοι,ειναι φοβερο εφε!Ασχετως εαν το παιδι μας εχει καποια γνωστη ή μη αλλεργια,ειναι απαραιτητο να επισκεφτουμε την παραλια εφοδιασμενοι με καποιο αντιισταμινικο σιροπι,ισως και με χαπακια κορτιζονης,εαν η παραλια ειναι καπως απομακρυσμενη.Το λεμε αυτο διοτι η κορτιζονη χρειαζεται συνηθως 1-2 ωρες να δρασει,ιδιως εαν την χορηγουμε απο το στομα.Τα σιγουρο ειναι πως εαν το παιδι μας εχει παρουσιασει στο παρελθον σοβαρη αναφυλακτικη αντιδραση ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ αιτιολογιας θα πρεπει να εχουμε μαζι μας ενα στυλο αδρεναλινης με το οποιο να ειμαστε εξοικιωμενοι και να ξερουμε να το χρησιμοποιουμε.
Το δηγμα της τσουχτρας στα μικρα παιδια κανει συνηθως μεγαλου ευρους τοπικες (και οχι μονο) αντιδρασεις.Πολλες φορες θα χρειαστει εκτιμηση απο παιδιατρο.Οπως ευκολα καταλαβαινουμε,το δηγμα του φιδιου και του σκορπιου θα χρειαστουν ΠΑΝΤΑ νοσηλεια σε παιδιατρικη κλινικη.Η σφηκα που αγαπα την αμμο και τις πλαζ εχει το εξης κακο (που την διαφοροποιει απο την μελισσα):Καθε φορα που τσιμπα με το κεντρι της απελευθερωνει δηλητηριο.Και μπορει να τσιμπησει επαναλαμβανομενα το παιδι.Η μελισσα ως γνωστον τσιμπα μονο μια φορα και αφηνει επανω στο σημειο τον ασκο της,ο οποιος ειναι γεματος με τοξινη.Αρα θελει πολυ μεγαλη προσοχη στο πως θα αφαιρεσουμε το κεντρι,χωρις να αδειασουμε αυτο το περιεχομενο μεσα στο σωμα του παιδιου.

Η εκθεση στον ηλιο: Το ευαισθητο δερμα των παιδιων μας εχει ελαχιστη ανοχη στην υπεριωδη ακτινοβολια του ηλιου.Το αντηλιακο προστατευει,αλλα οχι οπως το νομιζουμε εμεις οι Ελληνες!Η ελληνιδα μανα «ασπριζει» το παιδι με αντηλιακο και εν συνεχεια «το αμολαει»!Καταρχας,απαγορευεται η εκθεση των παιδιων μας στον ηλιο σε ωρες μεταξυ 12 το πρωι και 6 το απογευμα.Εαν αυτο συμβει,θα πρεπει να ειμαστε εξαιρετικα φειδωλοι με τον χρονο εκθεσης του παιδιου.Να εχουμε στο νου μας και το εξης βασικο:Εμεις οι ενηλικες περνουμε ενα μεγαλο μερος του χρονου της παραλιας στην ξαπλωστρα κατω απο την ομπρελα μας ειτε καθισμενοι στην σκια σε καποιο beach bar.Τα παιδια ομως περνουν σχεδον ΟΛΟ τον χρονο τους,στην θαλασσα,ειτε εκτεθειμενα στην ακρογιαλια παιζοντας μπαλα,με τα κουβαδακια τους κτλ.Φροντιζουμε βεβαια για το αντηλιακο τους,για το καπελακι τους,για παιδικα γυαλια ηλιου,αλλα και για την ΕΝΥΔΑΤΩΣΗ τους.Τα παιδια πολλες φορες ξεχνιουνται με το παιχνιδι και δεν ζητουν νερο.Οι απωλειες τους ομως ειναι εξαιρετικα αυξημενες,αρα θα πρεπει να εχουμε εμεις το νου μας να τα ενυδατωνουμε αφειδως.
Εγκαυματα απο τον ηλιο: Στα παιδια δεν ειναι τοσο απλη υποθεση.Μπορει να καταλαμβανουν μεγαλο μερος του σωματος,να ειναι εξαιρετικα επωδυνα.Συχνα κινδυνευουν με επιμολυνση και επακολουθη δερματικη λοιμωξη γιαυτο και επι ενδειξεων καλυπτονται με αντιβιοτικα.
Η ηλιαση: Ολοι ξερουμε την λεξη,λιγοι γνωριζουμε το ακριβες περιεχομενο.Το παιδι με ηλιαση εμφανιζει βαρια εικονα!Το κυριαρχο συμπτωμα λεγεται “κορυβαρια” , βαρυ κεφαλι δηλαδη.Το παιδι ειναι ληθαργικο, κακοκεφο,εμφανιζει εικονα εξαντλησης,κακουχιας,μπορει να εμφανισει εμετους και πυρετο.Μπορει να ειναι και σε ημιλιποθυμη κατασταση!Το πρωτο που κανουμε σε μια τετοια περιπτωση ειναι να βαλουμε το παιδι να κανει ενα κρυο ντους,να του δωσουμε αφθονα υγρα (δροσερο νερο,χυμο) και εν συνεχεια να το ξαπλωσουμε σε δροσερα σκεπασματα σε ενα απολυτως σκοτεινο και ηρεμο δωματιο.Εαν η εικονα του παιδιου εντος ολιγων ωρων δεν βελτιωθει,οπωσδηποτε αναζητουμε τον παιδιατρο μας.Ζητουμε βοηθεια ακομη και ευθυς εξαρχης,εαν η εικονα του παιδιου μας ειναι θορυβωδης και ανησυχητικη.

Πνιγμος ή παρολιγον πνιγμος: Τα παιχνιδια μες στο νερο δεν ειναι αμοιρα κινδυνων.Τα παιδια μας πολλες φορες παρασυρονται και εχουν παρατολμη συμπεριφορα.Ξεγλυστρουν απο το οπτικο μας πεδιο,πηγαινουν στα βαθια,κανουν βουτιες,μιμουνται αλλα παιδια ή τους μεγαλους.Υπερεκτιμουν δηλαδη τις δυναμεις τους.Ο πνιγμος ειναι προ των πυλων και ειναι μια σοβαρη κατασταση(αυτονοητα) η οποια απαιτει αμεση αντιμετωπιση. Δυστυχως,επειδη στην Ελλαδα ζουμε,ακομη και στις παραλιες που λεγονται «οργανωμενες» (γαλαζιες σημαιες κτλ.),ο ναυαγοσωστης απουσιαζει.Τι γινεται λοιπον?Εχουμε απαιτηση απο τους γονεις να γνωριζουν ανανηψη,μαλαξεις κτλ;Μαλλον οχι,γιαυτο καλο ειναι να επιβλεπουμε παντα τα παιδια μας,να τα εχουμε διπλα μας εντος του νερου και να επιλεγουμε παραλιες καταλληλες (ρηχες,χωρις κυματα) για τις οικογενειακες μας εξορμησεις.Επισης βλεπουμε να κυκλοφορουν αυτες οι ωραιες φουσκωτες βαρκουλες με τα κουπια.Ειναι ωραιες,συμφωνω.Και εκει πρεπει να εχουμε το νου μας,εχω δει πολλες φορες τις βαρκες αυτες να ανατρεπονται και το παιδι να παγιδευεται κατω απο την επιφανεια του νερου.
Γαστρεντεριτιδες-τροφικες δηλητηριασεις: Ειναι πιο συχνες το καλοκαιρι.Τρωμε απεξω πιο συχνα.Τα παιδια αμελουν να πλυνουν τα χερια τους.Εκτιθονται σε τροφιμα που λογω της θερμοκρασιας ειναι εν δυναμει αλλοιωμενα-κακοδιατηρημενα.Υπαρχει παιδι που να μην την εχει πατησει απο παγωτο περιπτερου;Τα εντομα επισης ειναι και αυτα εκει (με τις μυγες να εχουν την τιμητικη τους) και παραμονευουν να επιμολυνουν το φαγητο μας.Κατα τις εξορμησεις στην θαλασσα,για τα παιδια μας ειναι προτιμοτερο να τους εχουμε ετοιμασει το κολατσιο τους απο το σπιτι και να το διατηρουμε καταλληλα (στην σκια,σε φορητο ψυγειακι κτλ).

Προφανως,σκοπος του αρθρου δεν ειναι να τρομοκρατησει κανεναν,ουτε και να αποτρεψουμε τα παιδια μας απο το να χαρουν το καλοκαιρι τους.Απλα ηθελα να μοιραστω μαζι σας λιγα απο οσα εχω ζησει στα «καλοκαιρινα» επειγοντα της παιδιατρικης,τα οποια δεν εχουν καμμια σχεση με τα «χειμερινα» (εμπυρετα,αναπνευστικο).Προσεχουμε για να εχουμε,ωστε μια κακια στιγμη να μην μας χαλασει το καλοκαιρι,τις διακοπες μας και πανω απο ολα την πολυτιμη υγεια του παιδιου μας!

Σάββατο 31 Μαρτίου 2012

ΕΠΙΛΟΧΕΙΟΣ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ - THE NEW BABY BLUES - Γ. ΧΑΡΙΤΟΣ

Μπορει μια μανα να μην θελει το νεογεννητο παιδι της ; Να μην θελει να το ακουει,να το βλεπει,να το φροντιζει ; Μα αυτο ειναι ΠΑΡΑΛΟΓΟ !!!

Και όμως δεν είναι..



Η επιλοχειος καταθλιψη ειναι ασθενεια και ειναι συχνότατη. Οι παγκοσμιες στατιστικες μιλουν για 1 στις 10 γυναικες , πολλες φορες το ποσοστο αυτο ομως ειναι πολυ μεγαλύτερο. Απλα οι μανες "καταπιεζουν" απο ενοχες τα συναισθηματα τους και στο βαθμο που ειναι εφικτο δεν επιτρεπουν στο περιβαλλον να "διαγνωσει" την ψυχικη τους κατασταση.

Τα αιτια ; Κυριως ορμονολογικοι και περιβαλλοντικοι παραγοντες...
Τι ρολο παιζουν οι ορμονες στην ψυχολογια μιας γυναικας ; Σημαντικό. Το γυναικείο σώμα αμέσως μετά τον τοκετό υφίσταται τρομακτικές ορμονικές μεταβολές, οι οποίες δεν θα ήταν δυνατό να μην επιδρούν στην ψυχολογία της μητέρας.

Και οι περιβαλλοντικοι παραγοντες ομως παιζουν τον ρολο τους. Ιδιως εαν μιλαμε για το πρωτο παιδι,η ζωη εντος του σπιτιου αλλαζει δραματικα. Αγχος,πιεση,εκνευρισμος,αυπνια,κοπωση ολο το 24ωρο,ανασφαλεια για την περιγεννητικη φροντιδα του νεογνου. Τι παραπανω χρειαζεται ενας ανθρωπος για να εξωθηθει στα ορια του;

Δυστυχως,το βαρος συχνα πεφτει ΟΛΟ επανω στην γυναικα.Ο πατερας στεκεται ενα ή και πολύ περισσότερα βηματα πισω, νιωθει και ο ιδιος σαστισμενος και συχνα "δεν τα καταφέρνει" με το τάισμα,το μπάνιο, την αλλαγή της πάνας του μωρού.Οι γιαγιαδες απο την αλλη,συχνα ειναι κοντα στην μητερα. Η σταση τους ομως πολλες φορες ειναι επικριτικη και παρεμβατικη και καταφερνουν να πολλαπλασιασουν το αγχος της μητέρας και τον εκνευρισμό της.

Η νέα μητέρα λοιπόν, είναι μέρες που αισθάνεται "αβοήθητη" , κουρασμένη, πως δεν θα τα βγάλει πέρα. Η βοήθεια από τον σύζυγο είναι ανεπαρκής, η γιαγιά παρεμβαίνει και το ίδιο της το μωρό δείχνει να της ζητά ολοένα και περισσότερα.

Συμπτωματα επιλοχειου καταθλιψης:


  • Η μητερα δεν θέλει το παιδι. "Παρτε το λίγο να ηρεμησω", παραιτειται πολλες φορες απο την φροντιδα του,το αφηνει πληρως στην γιαγια.
  • Η μητερα αδιαφορεί για το παιδι. "Αστο να κλαιει,μόλις το ταισα και το αλλαξα"...
  • Η μητερα ειναι ενίοτε επιθετική προς το παιδι.Του βαζει τις φωνες,το ταρακουνα : "Παψε επιτελους,τι αλλο θες?!"
  • Η μητερα παραμελει τον εαυτο της. Κανει μπανιο σποραδικα,δεν αλλαζει ρουχα,κυκλοφορει στο σπιτι με το ιδιο νυχτικο για μερες,δεν καλλωπιζεται ποτε,δεν χτενιζει καν τα μαλλια της,δεν πλενει το προσωπο της, τα δοντια της, αποφευγει να κοιταξει τον καθρεφτη.
  • Η μητερα μοιαζει να ειναι αφηρημενη.Δεν θυμαται αν ταισε το παιδι, ποτε αυτο ενεργηθηκε, αν εκανε αποστειρωση.Ξεχνα να φαει ακομη και η ιδια, ξεχνα πραγματα που μολις συζητησε.
  • Η μητερα ειναι κυκλοθυμικη. Κλαιει συνηθως για ωρες ολοκληρες,κλεινεται στον εαυτο της, αισθανεται ντροπη για ολα οσα τις συμβαινουν, δεν τα κατανοει καν, νευριαζει με πραγματα που προηγουμενως δεν την ενοχλουσαν ποτε (γιατι η τηλεοραση ειναι ανοικτη, γιατι δεν εχουμε κρυο νερο στο ψυγειο, γιατι αργει ο θερμοσιφωνας να ζεστανει το νερο).Συχνα,η εκφραση της γλυκαινει  παρουσια του μωρου,αλλα και παλι μπορει να ξεσπασει αψυχολογητα ανα πασα στιγμη.


Η επιλόχεια κατάθλιψη είναι υπόθεση όλων. Για το λόγο αυτό, η ΦΑΙΝΑΡΕΤΗ λειτουργεί τη Τηλεφωνική Γραμμή Υποστήριξης της Ψυχικής Υγείας της Εγκύου και της Νέας Μητέρας – 210-9319054 -  από Δευτέρα έως Παρασκευή, 9:00 π.μ – 9.00 μ.μ, η οποία στελεχώνεται από εξειδικευμένους επαγγελματίες υγείας (ψυχολόγους και μαίες).

Εαν αναγνωρίσατε κάποιο από τα παραπάνω συμπτώματα στον εαυτό σας, στην σύζυγό σας, στην κόρη σας που μόλις έγινε μητέρα , ΜΗΝ ΔΙΣΤΑΖΕΤΕ να ζητήσετε βοήθεια από κάποιον ειδικό. Η επιλόχειος κατάθλιψη είναι απολύτως αντιμετωπίσιμη.

Να μην ξεχνάτε να φροντίζετε τον εαυτό σας. Είναι ο μόνος τρόπος για να φροντίσετε ακόμη καλύτερα και το νεογέννητο μωρό σας. Να είστε καλά !



















Δευτέρα 26 Μαρτίου 2012

Απλες ιατρικες συμβουλες για τις πανελληνιες εξετασεις

Ο υποψηφιος των πανελληνιων ζει αυτες τις ημερες το δικο του "θειο δραμα".Οι πανελληνιες στην Ελλαδα ειναι εθνικο σπορ και ολοι ειμαστε "ειδημονες".Ο υποψηφιος κατω απο το βαρος των απαιτησεων του κοινωνικου περιγυρου και υπο τον εξοντωτικο ρυθμο διαβασματος,δεν εχει τον χρονο να σκεφτει,να αξιολογησει,να φιλοσοφησει την κατασταση.Σαν φορτηγο με σπασμενα φρενα οδευει ολοταχως σε ενα τοιχο,ετοιμος να τον γκρεμισει ή να φαει τα μουτρα του.

Ενα πρωτο στοιχημα,σε ολο αυτο το γαιτανακι,πριν ακομη απο τα πολυποθητα αποτελεσματα των εξετασεων ειναι το αν θα καταφερουμε να ανταπεξελθουμε ως οργανισμοι σε μια περιοδο αυξημενης σωματικης κοπωσης και πνευματικου καματου.Σε αυτο το μηκος κυματος θελαμε να δωσουμε καποιες πολυ απλες (σχεδον αυτονοητες) συμβουλες στον υποψηφιο.Ειναι δε,τοσο αυτονοητες,που στην Ελλαδα δεν τηρουνται ποτε (και αυτο αυτονοητο)...

1. Αποφυγη μεταδοσης λοιμωξεων

Εαν ειμαι αρρωστος , δεν μπορω να διαβασω.Ουτε και κανεις θα μου χαριστει "λογω ασθενειας".Αρα...φροντιζω να μην αρρωστησω!


  • Αποφευγω τον "αχρειαστο" συγχρωτισμο. Δεν επισκεπτομαι πολυπληθη μερη οπου μπορει να βρισκονται ανθρωποι που νοσουν απο γριππη ή αλλες μεταδοτικες λοιμωξεις.Ο συγχρωτισμος στις σχολικες αιθουσες ειναι αρκετος...Συγκεντρωσεις,παρτι,μεσα μαζικης μεταφορας ειναι χωροι οπου "στριμωχνονται" λογης ανθρωποι.Εαν μπορουμε,τους αποφευγουμε.Ουτως η αλλως δεν ειναι η πιο κοινωνικη περιοδος της ζωης μας (μαλλον η πιο αντικοινωνικη)
  • Προφυλλασω τον εαυτο μου και τους αλλους. Πλενω τα χερια μου προσεκτικα καθε φορα που εισερχομαι στο σπιτι (τοσο αυτονοητο και τοσο ΕΞΩ απο την κουλτουρα του Ελληνα).Εαν αισθανθω αδιαθετος,ενημερωνω τον γιατρο μου για τυχον προδρομα συμπτωματα που μπορουν να εξελιχθουν και να με ταλαιπωρησουν καιρο.Καλλιο το προλαμβανειν,παρα το θεραπευειν.Εαν τυχον αρρωστησω,αλλα ΠΡΕΠΕΙ να παρακολουθησω το μαθημα μου,προσερχομαι σε μια γωνια φορωντας μασκα και δεν συναναστρεφομαι με τους συμμαθητες μου.Το να φορεσεις μασκα ΔΕΝ ειναι ντροπη.Ντροπη ειναι να αρρωστησει ΟΛΗ η ταξη εξαιτιας μας.
2. Καλη ποιοτητα βραδινου υπνου

Δεν μπορω να ρυθμισω παντα την ποσοτητα του βραδινου υπνου,λογω φορτου διαβασματος.Κανω οτι μπορω για την ποιοτητα.Οταν εχω περιθωριο να ξεκουραστω,το κανω.Δεν ξοδευω τον χρονο μου σε περιττα.Δεν μπορω να εχω καλη ποιοτητα υπνου οταν εχω βουλωμενη μυτη ή οταν ροχαλιζω εντονα.Θα ξυπνησω το πρωι κουρασμενος , πιθανον με ξηρους βλεννογονους και πονολαιμο,δεν θα εχω "ευχαριστηθει" τον υπνο μου.Συζητω με τον ιατρο μου.
Πολλοι υποψηφιοι δυσκολευονται να κοιμηθουν,κατι το αγχος,κατι η υπερενταση απο το υπερβολικο διαβασμα,κατι η υπερκαταναλωση καφε (για να "αντεξω να διαβασω μεχρι αργα").Καντε ενα χλιαρο ντους,πιειτε μια κουπα ζεστο γαλα,μην ανοιγετε την τηλεοραση.

3. Τρωω σωστα

Η σωστη διατροφη μπορει να "απογειωσει" τον υποψηφιο,η λανθασμενη να του στερησει ολη του την ενεργεια!
  • Απαγορευονται οι διαιτες!Δεν μπορω να αποστερησω τον οργανισμο μου απο τιποτα
  • Οι ξενοι ΟΛΟΥ του κοσμου "κυνηγουν" την μεσογειακη διατροφη.Ας κανουμε το ιδιο.
  • Φρουτα,λαχανικα,υδατανθρακες,καλης ποιοτητας πρωτεινες (λευκο κρεας) δινουν ενεργεια και ευεξια.Βαρια γευματα,πολλα λιπαρα,junk food, μας προκαλουν υπνηλια και καταβολη.
  • Η γλυκοζη ειναι καυσιμο για τον εγκεφαλο.Αυτο δεν σημαινει οτι εαν φαμε 2 μιλφειγ,4 προφιτερολ και 1 ταψι ραβανι θα "εκτοξευθουμε" (γευστικα ισως).Μια μπαρα μαυρης σοκολατας ειναι σουπερ,μια ελαφρια μους σοκολατας το ιδιο ή ενα σχετικα ελαφρυ σιροπιαστο.
  • Πολυ νερο (> 8 ποτηρια ημερησιως) , φρεσκοι χυμοι,γαλα πρωι και βραδυ (το πρωι με δημητριακα) και με μετρο τα "διεγερτικα" καφες και τσαι.
4. Το αγχος (no comment...)

Το αδηφαγο τερας που καλειται αγχος ΔΕΝ θα μας βοηθησει πουθενα." Και πως να το αποφυγω γιατρε?" . Μαλλον δεν μπορεις γιαυτο απωθησε το...στειλτο στο πισω μερος του μυαλου σου.Πολλες φορες ακουω οτι το αγχος μπορει να ειναι "εποικοδομητικο".Διαφωνω. Το αγχος εκλυει στον οργανισμο μας ουσιες και ορμονες που ευθυνονται για μια σειρα απο ψυχοσωματικα συμπτωματα.Ζαλη,ναυτια,εμετοι,τρομος,ταχυκαρδια,αισθημα παλμων,εφιδρωση,αδυναμια συγκεντρωσηςκρισεις πανικου,αυπνιες ειναι μονο μερικα απο οσα μπορει να μας προκαλεσει ενα συνεχως συσσωρευομενο αγχος.Τι απο αυτα χρειαζομαστε?Τι απο αυτα θα μας βοηθησει?Μαλλον τιποτε...


Αυτα ειναι μια σταγονα απο συμβουλες σε εναν ωκεανο απο ανοιχτα θεματα που αφορουν τις πανελληνιες εξετασεις!Να ευχηθω στα παιδια μας καλη επιτυχια.Τα καλα πραγματα ερχονται σε αυτους που τα κυνηγουν με αγνα κινητρα και ξερουν να διαχειριζονται σοφα τους ελιγμους ενος ανηφορικου,αλλα ωραιου δρομου.




(αν ριξεις στο δισκο > 50 ευρω , σχεδον εγγυημενα αποτελεσματα!)








Κυριακή 25 Μαρτίου 2012

Dr . Γεώργιος Χαρίτος. Παιδίατρος - Διδάκτωρ Παιδιατρικής Πνευμονολογίας Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Σας καλώ με καλή διάθεση να έλθετε σε επαφή με κάποια από τα παιδιατρικά θέματα που αναπτύσσονται στο παρόν ιστολόγιο . 

Γεννήθηκε καθαρά και μόνο από την ανάγκη να επικοινωνήσουμε την φιλοσοφία μας επάνω στην παιδιατρική με τους καθ' ύλην αρμόδιους: τους ανθρώπους εκείνους που επέλεξαν να φέρουν άλλους ανθρώπους στον κόσμο, τους γονείς . Γι'αυτό ακριβώς χρησιμοποιείται ένας εξαιρετικά απλοποιημένος τρόπος γραφής . Δεν είναι αντικείμενο του ιστολογίου ο εντυπωσιασμός, η επίδειξη γνώσεων, η από έδρας διδασκαλία.

Η ιδέα της γέννησης του πέρασε από φωτιά και αμόνι και «ζυμωθηκε» στον καυτό φούρνο της Παιδιατρικής με πρώτες ύλες τις εύλογες απορίες της μάνας και κυρίως τις ακόμη πιο εύλογες ανάγκες των παιδιών μας. Το παιδι μας μιλα με χιλιους τροπους, αλλα είναι φορές που δεν καθησαμε να ακουσουμε στα σοβαρα τι εχει να μας πει. Εφαρμοζουμε στα παιδια μας μια fast track παιδιατρικη (ελληνιστι αρπα-κολλα...) και «ξεπεταμε» στο ιατρειο το περιστατικο για να παμε στο επομενο. 

Μεσα σε ολο αυτο το πανηγυρι,η μανα πως να αντιδρασει ; Τι τελικα ζηταμε απο αυτη ; Αγχεται, φοβαται, αμφιβαλλει, αγανακτα. Και αισθανεται τον παιδιατρο απεναντι και οχι διπλα της. Πρακτικά, εκεί έρχεται να βοηθησει αυτο το ιστολόγιο. 
 
       Τα αρθρα του ειναι προσωπικα. Τα συντάξαμε με κόπο και μεράκι, δεν τα κάναμε copy-paste ανέξοδα. Δεν χρειαζεται κανεις να συμφωνει με το περιεχομενο καθε σελιδας. Καθε αλλο. Ο Βρετανος ποιητης Μιλτον Μπραντλει υποστηριζε πως : «Υπαρχουν περισσοτερα πραγματα στον ουρανο και την γη , απο οσα φανταστηκες στην κοσμοθεωρια σου ». Αυτό ακριβώς πιστεύουμε και για τον εαυτό μας.  Δεν διεκδικούμε το αλάθητο της Παιδιατρικής. Απεναντι ομως στους γονεις ειμαστε ειλικρινεις. Η παιδιατρικη δεν ειναι μια ακομη ιατρικη ειδικευση, ειναι πραξη ευθυνης, ειναι σταση ζωης. Εκπορευεται απο τα παιδια μας και σε αυτα καταληγει. Απεναντι σε αυτά ΟΛΟΙ ειμαστε υπολογοι , γιατροι και γονεις . Σε αυτά θα λογοδοτησουμε για τα παντα,απο το μελλον τους δανειστηκαμε το παρον που ζουμε...

 
Ο μεγιστος Καζαντζακης εξαλλου, ενισχυει την «Ασκητικη» του λεγοντας : «Ευθυς εξαρχης ο ανθρωπος καθως γεννιεται εχει ενα μονο χρεος...να σωσει ολον τον κοσμο!» Δυσκολο να το λες, πρακτικως αδυνατο να το κανεις . Εγω σας καλω να ξεκινησουμε απο τα παιδια μας!

ΥΓ. Για μια πρώτη εντύπωση, αφιερώστε ένα κλικ στο άνω μέρος της σελίδας (ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ 3 ΓΡΑΜΜΕΣ)



  Σας ευχαριστώ θερμά,

Dr. Γεώργιος Χαρίτος, MD, PhD



ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΣΥΝΔΡΟΜΟ DOWN

Η 21η Μαρτιου ειναι η παγκοσμια ημερα των παιδιων με τρισωμια 21 (συνδρομο Down).Οποιος δεν εχει ερθει σε επαφη με ενα τετοιο παιδι, ΔΕΝ μπορει να σας πει το ποσο γλυκα και αξιαγαπητα πλασματα ειναι!Και ειναι παιδια αυτου του κοσμου,οπως και τα δικα μας παιδια.Και ο καθενας απο μας εν δυναμει μπορει να φερει στον κοσμο ενα τετοιο παιδι...Αξιζουν την αγαπη μας και τον θαυμασμο μας,και αυτα και οι γονεις τους που τα αγαπουν και τα φροντιζουν!


Κρατηστε την καρδια σας αγνη απεναντι σε αυτα τα παιδια.ΟΛΑ τα παιδια ειναι ΙΣΑ απεναντι στον Θεο και τους ανθρωπους.Και ολα τα παιδια εχουν την ιδια ψυχουλα,τις ιδιες αναγκες,τα ιδια δικαιωματα στην ζωη.Πρεπει να βλεπουμε και περα απο τον μικροκοσμο του σπιτιου μας.Τα δικα μας παιδια ειναι κι αυτα απλως παιδια αυτου του κοσμου,και ΟΛΑ τα παιδια του κοσμου ετουτου ειναι ΚΑΙ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΠΑΙΔΙΑ!